Ja
fa unes tres setmanes que hem començat el projecte “en construcció natural”.
Endevineu de què tracta?
És
un projecte que estem tots els alumnes de P4 barrejats i treballem amb companys
i mestres d’altres classes.
Primerament,
sense saber que treballaríem vam passar per quatre estacions a fer quatre
activitats diferents.
En
una classe hi havia un vídeo sobre animals que construïen el seu niu o cau. El
vam veure sense so i després amb so. Vam fer una rutina de pensament “abans
pensava, ara penso”.
A
l’altra classe ens vam trobar moltes imatges (animals, persones, cases,
edificis, nius, caus, diferents medis...) i per grups havíem de classificar
aquestes fotos. Cada grup podia fer-ho segons el seu criteri.
A
la tercera aula ens vam trobar totes les taules i cadires del revés. I la
senyoreta ens deia que havíem de fer feina. Com podia ser? Entre tots vam haver
d’ordenar la classe per poder fer el que ens deia la mestra (adaptació a
l’hàbit).
I
per últim ens vam trobar tot ple de material per construir el que nosaltres volguéssim
(cases, amagatalls, torres...)
Finalment,
després de totes aquestes activitats, ens vam ajuntar i entre tots vam deduir de què tractaria el projecte: d’animals que construeixen les seves pròpies cases!!!
Per
començar, vam decidir anar al parc de davant de l’escola a buscar tot ple de
material que utilitzen els animals per construir la seva casa. Vam trobar
pedres, pals, fulles...
A
partir d’aquí ens vam dividir per animals constructors; uns són abelles, els
altres castors, els altres nens/es cigonyes i per últim formigues.
Durant
quatre setmanes anirem treballant l’animal que ens ha tocat. Una setmana
parlarem i farem activitats sobre l’alimentació de l’animal, l’altra de
curiositats, la tercera setmana de l’hàbitat on viuen i les seves condicions i
per últim farem la construcció del seu niu o cau amb diferents tipus de
material.
A
més a més també fem una activitat musical “el carnaval de los animales”.
Quan
ja hagin acabat les setmanes tocarà explicar-nos uns als altres tot el que hem
après sobre l’animal estudiat.
Cada
vegada que toca projecte, cada nen/a es posa una medalla identificativa sobre
l’animal que li ha tocat.
Ja
veieu que estem treballant molt i molt bé aquest projecte i ens entusiasme tot
el que estem fent i aprenent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada